8 Ocak 2013 Salı

Program Ve Oyun Yapmak İsteyenler

    Küçük çaplı da olsa kendi programlarınızı yapmak istiyorsanız doğru yazıyı okuyorsunuz. Ben de oyun ve program yapmak istiyordum. Araştırdım, İzledim, Okudum, Öğrendim ve şimdi Yazıyorum.

   Çok farklı seçenekler var. Ama programlama dilinin mantığını ve algoritmayı anlamanız için C++dan başlamanızı öneriyorum. Hemen Dev C++ programını indirerek ilk programınızı yazabilirsiniz. Basit toplama-çıkarma işleminden tutunda otopark otomasyon sistemine kadar her türlü şeyi yapabilirsiniz.

 Dev C++'da yaptığuınız uygulamaların ekran görüntüsü "komut istemi" veya "cmd" şeklinde gözüküyor. Ama başlangıç için ideal diye düşünüyorum.

   Program Örnekleri vb. İçin Tıklayın.


--------------------------------

Oyun yapacaksanız:


        Unity 3d vb. çok fazla oyun motoru var. Çok karmaşık olanları da var. Ben sizin ilk oyununuzu yapacağınızı düşündüğüm için size GameMaker'ı öneriyorum. Programlama dili bilmenize gerek yok. Her şeyi kafanıza göre tasarlıyorsunuz. Kodlarla uğraşma derdi olmadığından ilk önerim bu. Bu size basit gelebilir ama aklınıza gelebilecek her türlü oyunu yapabilirsiniz. Bu yaptığınız oyun sadece pc için de olmayacak. İsterseniz Android veya ios için de geliştirebilirsiniz.

   Oyun Örnekleri için tık (not: açmak için GameMaker'ın Yüklü olması Gerekiyor.)

Başka Makalede Görüşmek Üzere


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder